Palabras, imágenes, canciones, emociones que nos acompañan en nuestro camino.


dimecres, 27 d’abril del 2011

L'ARBRE DELS PROBLEMES - Conte.

Això era un fuster que tenia contractat per ajudar-me a arreglar una vella granja de fusta, i amb això que acabà el primer dia de dura feina. Durant aquell dia se li havia espatllat la talladora elèctrica i li va fer perdre una hora de feina i després el seu camionet no arrancava i jo el vaig haver d’acompanyar. Tot eren problemes per ell.

Mentre el duia a casa no digué ni paraula, pensant en tots els problemes que tenia i els maldecaps que portava a dins. Quan ja havíem arribat i es dirigia a peu cap a la porta de casa seva s’aturà a davant un arbre i va tocar amb les mans les puntes de les branques. I seguí cap a casa seva amb una cara totalment transformada, una rialla d’orella a orella i uns ulls brillants d’alegria que no semblava el mateix.

A l’endemà li vaig demanar què feia amb aquell arbre que li canvià la cara. I em va contestar:
- Aquest és el meu arbre dels problemes, abans d’entrar a casa hi penjo els problemes i els maldecaps i els recullo l'endemà al matí abans de partir cap a la feina. 
Ho justificà diguent-me que els altres no eren culpables dels seus problemes i els seus maldecaps i per no fer-ho pagar als altres els penjava a l’arbre. I el divertit fou que digué que:
- Després d’estar amb els meus sense problemes, els matins quant vaig a recollir-los no n’hi ha tants com pensava haver-hi penjat el dia abans."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada