Palabras, imágenes, canciones, emociones que nos acompañan en nuestro camino.


dijous, 14 de juliol del 2011

TOTS NECESSITEM UN ESPAI ECOLÒGIC PER CRÈIXER / TODOS NECESITAMOS UN ESPACIO ECOLÓGICO PARA CRECER.

El peix preferit de molts col·leccionistes és la carpa japonesa, que es coneix comunament com a koi. El que té de fascinant el koi és que, si viu en una peixera petita, només creix cinc o sis centímetres de llarg; si se’l col·loca en un recipient petit, o en un petit estanyol de jardí creixerà de quinze a vint-i-cinc centímetres; si se’l posa en un estany de dimensions més grans, pot arribar a créixer fins a quaranta-cinc centímetres. I, quan viu en un estany gran on pugui desenvolupar-se per complet, pot arribar a fer uns noranta centímetres.

La mida del peix està en relació directa amb la mida del recipient on es pot desenvolupar.

D’això en podem fer una analogia amb les persones: tots necessitem un espai ecològic per créixer. El nostre món determina el nostre desenvolupament, que dependrà de l’espai i de les oportunitats mentals, emocionals, espirituals i físiques que decidim oferir-nos.

Tu mateix!. Relats d'Ecologia Emocional 
Mª. Mercè Conangla i Jaume Soler. Amat Editorial 




El pez favorito de algunos coleccionistas es la carpa japonesa, conocida comúnmente como Koi. Lo fascinante del Koi es que, si se mantiene en una pecera pequeña, sólo crece cinco o seis centímetros de largo. Si se coloca en un recipiente mayor o en un estanque pequeño crecerá de quince a veinticinco centímetros. Si vive en un estanque de gran tamaño, puede llegar a crecer hasta cuarenta y cinco centímetros. Y cuando està en un gran lago donde puede desarrollarse por completo, puede llegar a tener hasta unos noventa centímetros.


El tamaño del pez està en relación directa con el tamaño del recipiente donde se puede desarrollar.

De igual forma, es posible hacer una analogía  con las personas: todos necesitamos un espacio ecológico para crecer. Nuestro mundo determina nuestro desarrollo. Éste va a depender del espacio y las oportunidades mentales, emocionales, espirituales y físicas que decidamos darnos.


Tomado del libro: “Aplícate el cuento”.
Jaume Soler i Maria Mercè Conangla.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada